Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Ảnh Hưởng Của Việc Sử Dụng Phương Pháp Đánh Giá Tuyển Tập Bài Làm Đối Với Khả Năng Đọc

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_11-18-36.png
    Nghiên Cứu Về Ảnh Hưởng Của Việc Sử Dụng Phương Pháp Đánh Giá Tuyển Tập Bài Làm Đối Với Khả Năng Đọc Hiểu Tiếng Anh Của Sinh Viên Chuyên Ngành Tiếng Anh Năm Thứ Nhất Trường Cao Đẳng Sư Phạm Hà Nam
    The purpose of this study was to investigate the effect of portfolio assessment on English reading comprehension ability of English major students at Ha Nam Teachers’ Training College. Participants consisted of 30 first year English major students. The portfolio assessment was integrated into classroom activities to explore to what extent the student’s English reading comprehension ability may be enhanced. Both quantitative and qualitative procedures were used for data collection and analysis. Data were obtained through four channels: a questionnaire with students, an interview with teacher, students’ portfolios and classroom observation. The results indicated that most of students and the teacher were in favour of portfolio assessment of reading and its procedures boosted students’ reading comprehension and raised their self – assessment and learner autonomy as well. If portfolio assessment is planned carefully, it will become a powerful tool for assessing and enhancing students’ learning.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Trần Thị Tuyết
    • Tác giả: Trần Thị Phương Thảo
    • Số trang: 70
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058872
    https://nitro.download/view/CFA8AB8BC1AB276
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page