Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Các Chiến Lược Học Từ Vựng Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-13_20-41-14.png
    Nghiên Cứu Về Các Chiến Lược Học Từ Vựng Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Trường Cao Đẳng Cộng Đồng Hải Phòng
    Vocabulary is very important for people‟s communication and language learning, which plays an important role in the process of second language acquisition. Wilkins (Wilkins, 1972: 111) stated that “without grammar little can be conveyed, without vocabulary nothing can be conveyed”. Hence, we cannot deny that skills of language learning including listening, speaking, reading and writing cannot be successfully achieved without vocabulary. So the study of vocabulary learning strategies is as an important step in second language acquisition. During the 1950s and 1960s, the study on vocabulary learning received little attention. Fortunately, vocabulary learning has been studied more widely since the 1980s. It has attracted more and more interest from researchers, educationalists as well as teachers. Many of them, both at home and abroad, have pointed out their view on the vocabulary learning‟s significance.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Nguyễn Thị Minh Trâm
    • Tác giả: Đỗ Thị Kim Oanh
    • Số trang: 60
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006456
    https://nitro.download/view/D643D7C819A1D46
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page