Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Chiến Lược Học Từ Vựng Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Trường Đại Học KHXHNV - ĐHQGHN

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 21, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-21_22-8-34.png
    Nghiên Cứu Về Chiến Lược Học Từ Vựng Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Trường Đại Học KHXHNV - ĐHQGHN
    Human beings are limited in their capacity to process information. The knowledge and skills requires would in fact quickly overwhelm the capacity of any learner to deal with them, if a number of strategies were not brought into action. Thus the need to cope with language generates the motivation and rationale for learning strategies. These strategies can be defined as methods employed by the person for the processing of input language information so as to gain control of it, thus enabling the assimilation of that information by the self. By using learning strategies, learners are able to manage their own learning as a whole process (e.g. having relevant knowledge about learning, making plans, utilizing communicative situations, self-monitoring and evaluating). These strategies will ultimately be employed with a degree of control and self-awareness which is in keeping with the learners‟ individual cognitive style and general personality. Better learning strategies would enable learners to go on improving their English on their own in the long, complex process of language learning.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Dương Thị Nụ
    • Tác giả: Phạm Thị Phương Liên
    • Số trang: 50
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005750
    https://nitro.download/view/0C68E59B4BD99ED
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page