Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Hiệu Quả Của Các Dạng Bài Tập Nối Đối Với Sự Cải Thiện Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_11-43-41.png
    Nghiên Cứu Về Hiệu Quả Của Các Dạng Bài Tập Nối Đối Với Sự Cải Thiện Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10, Trường THPT Đinh Tiên Hoàng, Tp. Ninh Bình
    This research was conducted to investigate the effect of matching exercises on grade 10 students’ vocabulary improvements. Two grade 10th classes majoring in natural sciences were selected and divided into control and experimental groups. This is a quasi-experimental study which aimed at establishing the positive impacts of matching exercises on students’ vocabulary improvements in comparison with the conventional teaching and learning of vocabulary at most high schools in Ninh Binh at present. In this experimental study, 43 grade 10 students applied matching exercises for a period of 4 months in school year 2014-2015 while 43 other students belonging to the control group followed the conventional teaching and learning. The subjects’ vocabulary gains were measured by a vocabulary test on lexical aspects such as word meaning, vocabulary recognition and production in different contexts. Both pretest and posttest were administered in chronologic order, before and after the experimental program.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Dương Thị Nụ
    • Tác giả: Lê Thị Việt Hà
    • Số trang: 60
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1062993&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/56B372057EF5823
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page