Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Sử Dụng Dịch Trong Cải Thiện Kỹ Năng Đọc Hiểu Của Sinh Viên Không Chuyên Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_22-7-14.png
    Nghiên Cứu Về Sử Dụng Dịch Trong Cải Thiện Kỹ Năng Đọc Hiểu Của Sinh Viên Không Chuyên Anh, Khoa Tiếng Anh, Trường Đại Học Ngoại Ngữ, Đại Học Quốc Gia Hà Nội
    The idea of using translation as a learning strategy as well as a teaching technique has received diverse compliments and criticisms during the EFL history. Although some teaching methods are in complete disagreement with the use of translation in EFL classes, the fact cannot be neglected that non-majored English learners, especially in their early stages of language learning, heavily rely on their mother tongue and deploy it in various skills such as speaking, listening, writing and reading. In this research attempts have been made to verify whether there is a positive correlation between the use of translation as a facilitating strategy and the improvement of non-majored English students‘ reading comprehension.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Trần Xuân Điệp
    • Tác giả: Đinh Thị Thu Trang
    • Số trang: 82
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1057974
    https://nitro.download/view/370E602498F3C1C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page