Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Tác Động Của Việc Nghe Tăng Cường (Sử Dụng Ted Talks) Đối Với Khả Năng Nghe Hiểu

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 24, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-24_9-50-36.png
    Nghiên Cứu Về Tác Động Của Việc Nghe Tăng Cường (Sử Dụng Ted Talks) Đối Với Khả Năng Nghe Hiểu Của Sinh Viên - Nghiên Cứu Hành Động Tại Khoa Ngoại Ngữ, Trường Đại Học Công Nghiệp Hà Nội
    This study examines how TED (Technology, Entertainment and Design) Talks, used as an extensive listening material, can affect HaUI English-major students‘ listening comprehension and explores their awareness of benefits and obstacles they may have during the project. This study also addresses key notions about listening, listening comprehension, extensive listening with TED Talks and then examined these issues in its merits and demerits. The quantitative and qualitative data analyses, based on the results of students‘ pre-and post-tests and their self-assessment paper, indicate that students (inter-mediate and upper-intermediate levels) felt the lectures improved their listening comprehension, enhanced their vocabulary, and accustomed them to listening to a variety of English accents while students of the pre-intermediate group seemed to achieve less progress. Finally, providing more talks with suitable levels to their comprehension levels and conducting various types of scaffolding activities for lower proficiency students are also discussed.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Dương Thu Mai
    • Tác giả: Nguyễn Thị Lan
    • Số trang: 74
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1067631&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/5217AE5C23B2B3C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page