Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Việc Giúp Học Sinh Trung Học Phổ Thông Giảm Lo Lắng Trong Các Giờ Học Nói

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 21, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-21_10-58-18.png
    Nghiên Cứu Về Việc Giúp Học Sinh Trung Học Phổ Thông Giảm Lo Lắng Trong Các Giờ Học Nói Qua Một Môi Trường Có Tính Hợp Tác Trong Lớp Học
    Horner & Redmond (2002) state in a humorous way that “learning a language can be exciting for some but for others it can be a nightmare”. Such feelings have been researched as foreign language anxiety for decades. This phenomenon has been the research focus of many linguists and psychologists in recent years. Anxiety has been regarded as one of the most important affective factors that influence foreign language acquisition. Much research (e.g., Bailey, 1983; Horwitz & Cope, 1986; MacIntyre & Gardner, 1994; Young, 1991), especially in western countries, has been conducted to find the relationship between anxiety and achievements in the learning of different foreign languages. Most studies (Horwitz & Cope, 1986; MacIntyre & Gardner, 1994) arrive at a conclusion that anxiety and achievement are negatively correlated. In Vietnam, similar research has also been conducted with different groups of people, mostly with college students. The problem of language learning anxiety facing USS students has almost been overlooked.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Từ Thị Minh Thuý
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thanh Cảnh
    • Số trang: 66
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005782
    https://nitro.download/view/F4B45DD0B8B73CB
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page