Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Việc Áp Dụng Phương Pháp Kết Hợp Giữa Đương Hướng Giảng Dạy Giao Tiếp

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_22-19-42.png
    Nghiên Cứu Việc Áp Dụng Phương Pháp Kết Hợp Giữa Đương Hướng Giảng Dạy Giao Tiếp Và Đường Hướng Lấy Hình Thức Làm Nền Tảng Vào Việc Dạy Từ Vựng Cho Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Năm Nhất Ở Trường Đại Học Kinh Doanh Và Công Nghệ Hà Nội
    This present study aims at investigating the perception of teaching vocabulary using the Form- Focused and Communicative Language Teaching approach for the first year non- English major students. To reach this aim, an action research was conducted with 3 teachers and 56 students during 6 weeks in the second semester of the year 2013-2014. Group interviews, survey, and class observation were used as the data collection methods. The findings of the research showed that all the respondents had a clear perception and appreciation of the vocabulary teaching activities using the combination of Form – Focused and Communicative Language Teaching approaches. They realized its suitability for the first year non English majors at Ha Noi University of Business and Technology. However, the teaching approach experienced some limitation with respect of the student‟s level, students and teachers‟ preferences and language features, so sometimes it was not interesting enough to motivate students in vocabulary lessons.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Dương Thu Mai
    • Tác giả: Nguyễn Thị Giang
    • Số trang: 87
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1057962
    https://nitro.download/view/47EFB5813BC42B1
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page