Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Việc Giảng Dạy Và Học Từ Vựng Chuyên Ngành Của Sinh Viên Năm Thứ 2, Khoa Kế Toán

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-13_14-20-5.png
    Nghiên Cứu Việc Giảng Dạy Và Học Từ Vựng Chuyên Ngành Của Sinh Viên Năm Thứ 2, Khoa Kế Toán, Trường Cao Đẳng Kinh Tế - Kỹ Thuật Hà Nội
    This study has been conducted to investigate difficulties which both the ESP teachers and the learners at Hanoi College of Economics and Technology have to face during their teaching and learning Accounting vocabulary of ESP course. The subjects of the study are six ESP teachers and fifty second-year students of Accounting major. The data have been collected by a combination of quantitative and qualitative methods, including the use of questionnaires and informal interviews. The study confirms that both the ESP teachers and the learners face difficulties in teaching and learning ESP vocabulary. There are three main problems existing in the ESP vocabulary teaching and learning process: (i) teachers’ lack ESP knowledge and various teaching techniques; (ii) students’ traditional and passive vocabulary learning strategies and their limited GE vocabulary and (iii) large-sized classes.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Kiều Thị Thu Hương
    • Tác giả: Trần Thị Ân
    • Số trang: 71
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058864
    https://nitro.download/view/8E4B496160DD962
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     
    Last edited: Mar 13, 2022

Share This Page