Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Việc Sử Dụng Các Chiến Thuật Đoán Từ Trong Kỹ Năng Đọc Hiểu Các Bài Khóa Chuyên Ngành

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-39-16.png
    Nghiên Cứu Việc Sử Dụng Các Chiến Thuật Đoán Từ Trong Kỹ Năng Đọc Hiểu Các Bài Khóa Chuyên Ngành Kinh Tế Của Sinh Viên Năm Thứ 3 Chuyên Ngành Kinh Tế Trường Cao Đẳng Công Nghiệp Phúc Yên
    This study aims at examining the general strategies and the word guessing strategies used by the third year students majoring in economics at Phuc Yen College of Industry to deal with unknown words in reading comprehension economics texts in reading lessons; and the difficulties they experience in using these strategies. Three research questions are submitted and answered accordingly. A survey questionnaire and a task sheets are used as two research methods in this study. The results indicate that: the participants of this study make use of various general strategies to deal with unknown words. Of all strategies, guessing meaning from context is most frequently used one by the students. Using local context and using discourse context are two most preferred guessing strategies by the students. Most of them particularly have difficulties in using strategies requiring knowledge of syntactic, association or collocation and extra-textual to work out the meaning of unknown words. Discussion, research limitations and implications for pedagogy and further research are also presented.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Phạm Thị Thanh Thùy
    • Tác giả: Hoàng Thị Minh Chiêm
    • Số trang: 74
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058879
    https://nitro.download/view/71BE7E8FD7A8CB3
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page