Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Việc Sử Dụng Phương Pháp Dịch Trong Hoạt Động Dạy Và Học Từ Vựng Của Giáo Viên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 10, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-10_14-36-46.png
    Nghiên Cứu Việc Sử Dụng Phương Pháp Dịch Trong Hoạt Động Dạy Và Học Từ Vựng Của Giáo Viên Và Học Sinh Trường THPT Trần Nhân Tông, Hà Nội
    Learning vocabulary is an essential component in learning a second language. Wilkins (1997:111) stated, “Without grammar very little can be conveyed, without vocabulary nothing can be conveyed”. This statement shows us the importance of vocabulary and how hard it is to be understood without vocabulary. It is a common fact that when students cannot express any statements, they would look up the dictionary to check new words. A recent study by Ramachandran and Rahim (2004) investigated the effectiveness of using the translation method in recalling the meaning and retention of the words with elementary level ESL. Their results indicated that the translation method through using the first language was more effective than the non-translation method in enhancing ESL learners‟ vocabulary learning ability, and it could improve elementary ESL learner‟s ability to recall the meaning of the word learnt.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Phạm Thị Thanh Thủy
    • Tác giả: Trần Thị Vân
    • Số trang: 57
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006516
    https://nitro.download/view/2415F78B934DA3C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page