Luận Văn Thạc Sĩ Nhận Thức Ngữ Dụng Học Của Sinh Viên Và Các Gợi Ý Cho Việc Giảng Dạy Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 10, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-10_16-17-33.png
    Nhận Thức Ngữ Dụng Học Của Sinh Viên Và Các Gợi Ý Cho Việc Giảng Dạy Tiếng Anh Tại Trường Đại Học Thương Mại
    English, as an international communication tool, is the most widely used all over the world. As a result, it is absolutely vital for many Vietnamese learners to have a good command of English so that they can communicate effectively with foreigners. However, many Vietnamese learners even those who are good at reading and writing with sufficient knowledge of English grammar and vocabulary still fail in communicating with foreigners. Although they may have little difficulty in understanding the literal meaning of the target language in authentic communication situations, they cannot interpret the utterances correctly, or express themselves appropriately. One of the reasons is that they lack necessary pragmatic knowledge; that is, they are not aware of the social, cultural, and discourse conventions that have to be followed in various situations like many other proficient speakers of English (Bardovi-Harlig, 1999).
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Nguyễn Bách Thảo
    • Tác giả: Phạm Thùy Giang
    • Số trang: 75
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006503
    https://nitro.download/view/B73B8047AC75F1E
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page