Luận Văn Thạc Sĩ Những Khó Khăn Trong Việc Học Từ Vựng Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 10 Tại Trường THPT Đông Sơn I

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 8, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-8_11-2-56.png
    Những Khó Khăn Trong Việc Học Từ Vựng Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 10 Tại Trường THPT Đông Sơn I
    As far as we know, English is a common language in international communication. In Vietnam, with the reformation of the economy and society, as well as the implementation of the open - door policy, English has been used more and more widely. English also becomes a compulsory subject in education curriculum. It is known that, in learning a foreign language in general, and English in particular, the knowledge and mastery of vocabulary play an extremely important role. McCarthy (1990) states that “No matter how well the student learns grammar, no matter how successfully the sounds of L2 are mastered, without words to express a wide range of meanings, communication in an L2 just cannot happen in any meaningful way.” By having rich vocabulary, students can improve their listening, speaking, reading and writing abilities; not only in the way they comprehend but also in the way they produce language.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Lâm Thị Phúc Hân
    • Tác giả: Lê Thị Minh
    • Số trang: 58
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1035728
    https://nitro.download/view/1A0E7EF326C4D54
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page