Luận Văn Thạc Sĩ Những Yếu Tố Làm Giáo Viên Chán Nghề - Một Ví Dụ Về Các Giáo Viên Dạy Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_21-59-13.png
    Những Yếu Tố Làm Giáo Viên Chán Nghề - Một Ví Dụ Về Các Giáo Viên Dạy Tiếng Anh Ở Bậc Đại Học
    Although teacher burnout has attracted scholarly interest for several decades, it was not until recently the topic caught the attention of scholars, researchers and teacher educators in the field of English language teaching (ELT). This thesis reports on a survey conducted in a university in Vietnam to explore the degree of burnout among a group of university EFL teachers. Participants in the survey were 33 EFL teachers of the researched university. Two instruments of data collection used in this survey were questionnaires and interviews. The findings of the survey show that burnout is an issue among EFL teachers though the level was just moderately high. Factors leading to teacher burnout were low salaries, heavy workload, students, administration, collegiality, education policy, and family. The study also provides some suggestions for preventing teacher burnout so that educational quality could be raised.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Lê Văn Canh
    • Tác giả: Đinh Thị Bưởi
    • Số trang: 61
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1057983
    https://nitro.download/view/B17846D3E1496A9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page