Luận Văn Thạc Sĩ Phản Hồi Chữa Lỗi Của Giáo Viên Đối Với Cách Phát Âm Các Phụ Âm Xát Và Tắc Xát Trong Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-42-57.png
    Phản Hồi Chữa Lỗi Của Giáo Viên Đối Với Cách Phát Âm Các Phụ Âm Xát Và Tắc Xát Trong Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Không Chuyên Tiếng Anh Ở Học Viện Ngoại Giao
    It is undeniable that English has become one of the most popular foreign languages in Vietnam. However, though Vietnamese learners can speak English, not many of them have intelligible English pronunciation. The fact remains that they are unlikely to perceive their pronunciation mistakes when speaking. Such pronunciation mistakes will be fossilized if they are not corrected by the teacher. Of 24 English consonants, the six consonants /s, z, ʃ, ʒ, ʤ, ʧ/ have been identified as the most common pronunciation problems that non-English major freshmen at the Diplomatic Academy of Vietnam encounter. As a result, the present study aims to help them overcome these problems. In order to achieve the aim of the study, a quasi-experimental design was conducted on 36 non-English major freshmen in class KT40B at the Diplomatic Academy of Vietnam. Besides, after the experimental period, a short questionnaire was distributed to the experimental group to explore their opinions about the use of Teacher’s Explicit Corrective Feedback in English speaking lessons.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Dương Thị Nụ
    • Tác giả: Nguyễn Thanh Thủy
    • Số trang: 96
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058878
    https://nitro.download/view/7B57DE7A0AB23D1
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page