Luận Văn Thạc Sĩ Phân Tích Các Lỗi Thường Gặp Về Trọng Âm Từ Của Học Sinh Lớp 12 Trường THPT Lê Quý Đôn Hải Phòng

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 2, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-2_9-45-59.png
    Phân Tích Các Lỗi Thường Gặp Về Trọng Âm Từ Của Học Sinh Lớp 12 Trường THPT Lê Quý Đôn Hải Phòng Và Một Số Giải Pháp
    There is no doubt that making errors is part of learning and correcting errors is part of teaching. As a result, error correction is one of the ways that make the process of teaching and learning more effective. The role of errors and error correction are considered so important in teaching and learning a foreign language that a method called Error Analysis has developed and used as one of the most useful methods in studies related to teaching methodology. Richards, JC. (1984: 1) regarded Error Analysis as “a chief means of both assessing the pupil‟s learning in general and of the degree of match between his learning and syllabus and the teacher‟s teaching one.” He also added that “Thanks to Error Analysis, teachers know what language items their learners have already acquired, what they might not have been presented to, and what they have been taught but have not grasped accurately, which are considered as errors or mistakes”
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Trần Thị Thu Hiền
    • Tác giả: An Thị Ngà
    • Số trang: 52
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005699
    https://nitro.download/view/0841A7CCE75A904
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page