Luận Văn Thạc Sĩ Phân Tích Lỗi Sử Dụng Mạo Từ Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 10 Trường THPT Quảng Xương 3, Tỉnh Thanh Hoá

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 3, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-3_9-39-47.png
    Phân Tích Lỗi Sử Dụng Mạo Từ Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 10 Trường THPT Quảng Xương 3, Tỉnh Thanh Hoá
    This study aims at providing a comprehensive account of the types of errors produced by the 10th graders at Quảng Xương 3 High School (QXHS) in their use of articles, based on the Surface Structure Taxonomies (SST) of errors. Data were collected from written samples of 100 10th grade students at QXHS. The students were given forty-five minutes to write on one of four topics appropriate with their level. Analysis of errors in the students‟ written samples revealed that omission errors were the most frequent (49.83%), followed by errors in addition (43.14%), and substitution errors were (7.02%) the least. Furthermore, the results shows that the errors root from both inter- lingual and intra- lingual sources. From the data analysis results, pedagogical implications were given to solve the problems.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Nguyễn Văn Trào
    • Tác giả: Ngô Thị Khuyên
    • Số trang: 50
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1055299&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/BF3B42D96D31E3B
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page