Luận Văn Thạc Sĩ Phân Tích Sách Giáo Khoa Tiếng Anh Lớp 11 Từ Khía Cạnh Giao Văn Hóa

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_21-54-21.png
    Phân Tích Sách Giáo Khoa Tiếng Anh Lớp 11 Từ Khía Cạnh Giao Văn Hóa Và Đề Xuất Các Hoạt Động Bổ Trợ Để Phát Triển Nhận Thức Giao Văn Hóa Của Học Sinh
    This study was intended to examine the cultural content presented in English textbook for Grade 11 and suggest some activities for raising students’ crosscultural awareness. To achieve the above mentioned objective, the research based on quantitative methods was conducted in order to give a brief account of how culture is treated according to the modified checklists designed by Cortazzi and Jin, Hirsch et al. and Chastain. The main findings of the research were as follows: (1) the textbook can be classified as an international target culture textbook in which students are exposed to various kinds of cultures such as world culture, international culture and Vietnamese culture. (2) the textbook reveals elements of cross-cultural comparison that promote students’ cross-cultural awareness. (3) the research suggests some supplementary activities among a number of activities used for culture teaching in classrooms that may be used to develop students’ cross-cultural awareness.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: PGS.TS. Nguyễn Quang
    • Tác giả: Trần Thị Hải
    • Số trang: 43
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1057984
    https://nitro.download/view/DD20D6D47FF8D47
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page