Luận Văn Thạc Sĩ Quan Điểm Của Giáo Viên Và Sinh Viên Khoa Sư Phạm Tiếng Anh, ĐHNN-ĐHQGHN Về Định Hướng Bản Ngữ

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-13_21-58-11.png
    Quan Điểm Của Giáo Viên Và Sinh Viên Khoa Sư Phạm Tiếng Anh, ĐHNN-ĐHQGHN Về Định Hướng Bản Ngữ Và Phi Bản Ngữ Trong Giảng Dạy Tiếng Anh Như Một Ngôn Ngữ Trung Gian Toàn Cầu
    The world, over the last five decades, has experienced a phenomenal, explosive growth of English on a global scale. The unprecedented worldwide spread of English beyond the boundary of what Kachru (1985) termed “Inner Circle” countries has substantially consolidated the position of English as a Lingua Franca (henceforth ELF), making it the „prestigious‟ language in most international encounters (Crystal, 1997; Graddol, 1997; McKay, 2003). In other words, English has gained the elite global status, becoming the language used “by the world” and “for the world” (Ngo, 2012). The globalization of English is not all merits in itself, though. One foreseeable effect is that English is being dragged drastically away from the hands of its originators, being modified and hybridized in various aspects. The puzzling questions of the ownership of English are thus emerging as a bothersome issue to researchers: Who actually owns English? Whose English should be adopted as the model for international communication? Do language learners need to rigidly adhere to the native speaker norms to guarantee their communicative competence?
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Ngô Hữu Hoàng
    • Tác giả: Đỗ Thị Minh Ngọc
    • Số trang: 110
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006430
    https://nitro.download/view/E88226651CAE88C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page