Luận Văn Thạc Sĩ Quan Niệm Và Thực Tiễn Sử Dụng Ngôn Ngữ Thứ Nhất Trong Lớp Học Tiếng Anh Của Giáo Viên Mới Vào Nghề

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-36-18.png
    Quan Niệm Và Thực Tiễn Sử Dụng Ngôn Ngữ Thứ Nhất Trong Lớp Học Tiếng Anh Của Giáo Viên Mới Vào Nghề - Một Nghiên Cứu Tại Tổ Tiếng Anh I, Khoa Sư Phạm Tiếng Anh, Trường Đại Học Ngoại Ngữ, Đại Học Quốc Gia Hà Nội
    The present study was a case study which examined novice teachers’ beliefs and practices of using L1 in EFL classrooms at English Division I, FELTE, ULIS. To gain a vivid understanding of this issue, the research was conducted with five two-yearexperience novice teachers of the faculty and ten first-year mainstream classes in which these teachers were assigned to deliver English lessons. For the data collection, a combination of questionnaires, semi-structured interviews, classroom observations and audio-recordings was employed. The results supported the judicious use of Vietnamese in some situations and suggested that L1 should be used flexibly according to students’ levels and lessons’ contents. Besides, some teaching implications for novice teachers’ more effective use of L1 were also discussed.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Nguyễn Thị Thu Hà
    • Tác giả: Phạm Thị Anh Phương
    • Số trang: 97
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058882
    https://nitro.download/view/1429435FD60B574
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page