Luận Văn Thạc Sĩ Sử Dụng Bản Đồ Tư Duy Để Cải Thiện Khả Năng Ghi Nhớ Từ Vựng Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 24, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-24_9-53-32.png
    Sử Dụng Bản Đồ Tư Duy Để Cải Thiện Khả Năng Ghi Nhớ Từ Vựng Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất - Một Nghiên Cứu Hành Động Tại Học Viện Kỹ Thuật Quân Sự
    Vocabulary is one of the most significant parts of English, and its learning in an efficient way gets the most attention by language learners. In Vietnam, one of the most difficulties many students face is to learn, memorize and recall word meanings. So, it should be taught in a way that learners will be capable of recalling them easily. The purpose of this study was to bring mind-mapping technique to improve vocabulary retention of Vietnamese learners. This study was based on action research, in which 32 students in the K51 Information class at Military Technical Academy were investigated. Based on the purposes of the study, a pre-test and a post-test were used to investigate the effectiveness of mind-mapping on the student’s vocabulary retention. Also, a survey questionnaire was designed to get the students’ attitudes about this technique in vocabulary learning and memorizing. After the data were elaborately calculated and analyzed, it indicated that students were successful in improving vocabulary retention with the implementation of the treatment and they seemed to highly value this teaching technique.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: PGS.TS. Nguyễn Văn Độ
    • Tác giả: Nguyễn Thị Liên
    • Số trang: 77
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1067630&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/EE589688F00D058
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page