Luận Văn Thạc Sĩ Sử Dụng Bản Đồ Tư Duy Để Dạy Từ Vựng Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất Không Chuyên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 14, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-14_10-31-18.png
    Sử Dụng Bản Đồ Tư Duy Để Dạy Từ Vựng Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất Không Chuyên Tại Trường Đại Học Nông-Lâm Bắc Giang
    Vocabulary is an important element in second language (L2) acquisition. By learning new words, learners can enhance their listening, speaking, reading and writing as well as improve comprehension and production in L2. When a person’s vocabulary is limited, he may find himself incompetent in learning English as he cannot make full sense of what he hears or reads. Dellar and Hocking (cited in Thornbury, 2002: 13) states, “If you spend most of your time studying grammar, your English will not improve very much. You will see most improvement if you learn more words and expressions. You can say very little with grammar, but you can say almost anything with words.” Thornbury (2002: 23) also maintains that learners need not only to learn a lot of words, but also to remember them.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: GS. TS. Hoàng Văn Vân
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thúy Lan
    • Số trang: 73
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006416
    https://nitro.download/view/0080E8B1B4C76E6
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page