Luận Văn Thạc Sĩ Sử Dụng Các Kỹ Thuật Tốc Ký Để Phát Triển Kỹ Năng Nghe Cho Học Sinh Khối 9 Trường THCS Sao Vàng

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_11-24-39.png
    Sử Dụng Các Kỹ Thuật Tốc Ký Để Phát Triển Kỹ Năng Nghe Cho Học Sinh Khối 9 Trường THCS Sao Vàng
    This study aimed at investigating the exploitation of note-taking techniques on enhancing students’ listening skill. The participants consisted of thirty 9th grade students and two teachers of English at Sao Vang secondary school. The questionnaire and the interview were designed to figure out the benefits of teaching listening through note-taking techniques, possible difficulties students encounter and teacher’s strategies in teaching listening with the use of note-taking techniques. Findings from questionnaires and interview revealed that the teachers and students well perceived major benefits of note-taking techniques. Besides, they encountered several challenges in taking notes. Some suggestions for improving students listening competence have also been given. Hopefully, the study would contribute a small part to the improvement of English teaching and learning with the use of note-taking techniques.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Mai Thị Loan
    • Tác giả: Nguyễn Thị Phương
    • Số trang: 70
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058871
    https://nitro.download/view/75916ADCB4A2D7D
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page