Luận Văn Thạc Sĩ Sử Dụng Kỹ Năng Đoán Nghĩa Từ Qua Ngữ Cảnh Đối Với Học Sinh Lớp 11 Trường THPT Lê Lợi, Thanh Hóa

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 8, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-8_10-21-27.png
    Sử Dụng Kỹ Năng Đoán Nghĩa Từ Qua Ngữ Cảnh Đối Với Học Sinh Lớp 11 Trường THPT Lê Lợi, Thanh Hóa
    Vocabulary is an essential component of language, which plays a decisive role in communication. Wilkins, a famous British applied linguist, emphasized this with his saying "without grammar, very little can be conveyed, without vocabulary nothing can be conveyed" (1972:111). Obviously, words do not occur in isolation but within the context of sentence or a large discourse. Also, a word used in different contexts may have different meanings; thus, simply learning the definitions of a word without examples of where and when the word occurs will not help learners to fully understand its meaning. Learning an isolated list of words without reference to the context is merely a memorization exercise which makes it difficult for learners to use the words in spoken and written language.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Lâm Quang Đông
    • Tác giả: Lê Thị Thủy
    • Số trang: 68
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1035737
    https://nitro.download/view/A30BF05BCB707DE
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page