Luận Văn Thạc Sĩ Sử Dụng Sơ Đồ Ngữ Nghĩa Để Cải Thiện Khả Năng Ghi Nhớ Từ Vựng Tiếng Anh Chuyên Ngành Của Sinh Viên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-1_10-41-48.png
    Sử Dụng Sơ Đồ Ngữ Nghĩa Để Cải Thiện Khả Năng Ghi Nhớ Từ Vựng Tiếng Anh Chuyên Ngành Của Sinh Viên Trường Đại Học Kĩ Thuật Công Nghiệp Thái Nguyên
    This study was conducted as an action research in which semantic mapping was applied as a technique in learning English for specific purposes (ESP) vocabulary. The study aimed at evaluating the improvement of students’ vocabulary retention with the help of semantic mapping and collecting students’ attitudes towards this technique, and their own suggestions for a better future teaching and learning program. For the accomplishments of these purposes, 22 students in one class at Thái Nguyên University of Technology in Vietnam were involved in the study. The data instruments included a semi-structured group interview, Vocabulary Knowledge Scale (VKS) tests considered as two progress tests and a final test, and a questionnaire. Through the semi-structured group interview, the results revealed that among many obstacles students encountered in their vocabulary learning, lack of remembering techniques was the biggest problem. Realizing the specific problem, the researcher made a plan in the intervention phase. Semantic mapping was applied in the whole course whenever necessary.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Ngô Hữu Hoàng
    • Tác giả: Nguyễn Thị Xuân Thu
    • Số trang: 58
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1055589&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/68D515F064B0BB5
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page