Luận Văn Thạc Sĩ Thái Độ Của Giáo Viên Và Học Sinh Với Hiệu Quả Của Việc Dạy Và Học Từ Vựng Thông Qua Ngữ Cảnh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 10, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-10_16-14-31.png
    Thái Độ Của Giáo Viên Và Học Sinh Với Hiệu Quả Của Việc Dạy Và Học Từ Vựng Thông Qua Ngữ Cảnh - Khảo Sát Tại Trường THPT Nguyễn Du, Thanh Oai Hà Nội
    Nowadays, we have witnessed the wide use of English as an international language in different fields of life. English has become the most popular foreign language in Vietnam. This trend has led to much focus on teaching and learning English from linguistic competence to communicative one. Therefore, the important role of teaching and learning vocabulary is more paid attention. It is known to most second language learners that the acquisition of vocabulary is a fundamental and important component in the process of their learning. The importance of vocabulary was emphasized by Wilkins (1972) that “without grammar very little can be conveyed; without vocabulary nothing can be conveyed” (p.111). Besides, Pyles and Algeo (1970) also stated that “when we first think about language, we think about words. It is words that we arrange together to make sentences, conversation and discourse of all kinds”. Generally, the teaching and learning of vocabulary is obviously a very significant aspect in foreign language teaching in general and in English language teaching in particular.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Trần Hiền Lan
    • Tác giả: Nguyễn Thị Mai Chung
    • Số trang: 56
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006504
    https://nitro.download/view/D83E57F334497E9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page