Luận Văn Thạc Sĩ Thái Độ Của Học Sinh Đối Với Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Trong Các Lớp Học Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 9, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-9_11-24-48.png
    Thái Độ Của Học Sinh Đối Với Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Trong Các Lớp Học Tiếng Anh - Một Nghiên Cứu Khảo Sát Tại Trường THPT Tiên Lãng, Hải Phòng
    This study is an attempt to investigate whether or not students at Tien Lang High School support the use of Vietnamese in EFL classrooms and then compare high achievers’ and low achievers’ attitudes. A questionnaire was administered to 91 11th grade students at Tien Lang High School, Hai Phong. Then, the responses of 24 high achievers (11th grade English final mark is above 8.0), and 29 low achievers (English final mark is below 5.5) were compared. Ten students with different attitudes were then further investigated through an interview. The results show that all participants supported both teacher’s and students’ use of L1. Also, there was almost no difference between two groups, except for some reasons of motivation, level of proficiency, and the occasion of checking their production with their peers. However, the study also indicates that for the best use of Vietnamese, it should be used reasonably in L2 classrooms so as to expose students to English communicative opportunities as much as possible.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Nguyễn Thị Ngọc Quỳnh
    • Tác giả: Đinh Thị Xuyến
    • Số trang: 71
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058900
    https://nitro.download/view/A9AAD1543457788
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page