Luận Văn Thạc Sĩ Thái Độ Của Học Sinh Lớp 10 Đối Với Việc Sửa Lỗi Nói Của Giáo Viên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_22-45-34.png
    Thái Độ Của Học Sinh Lớp 10 Đối Với Việc Sửa Lỗi Nói Của Giáo Viên - Một Nghiên Cứu Ở Trường Trung Học Phổ Thông Thuận Thành II
    Speaking seems to be the most important skill among the four language skills. However, in reality, the ability to speak English of the students at Thuận Thành II High School is still far from satisfaction. This study focuses on the students‟ attitudes towards teachers‟ oral error correction. The subjects of the study were 111 students from three classes (10A1, 10A5, 10A6) and 3 teachers teaching English for grade 10. The data revealed that students at Thuận Thành II High School are aware of the significance of oral errors in language learning and they have strongly positive attitudes towards teacher correction of oral errors. However, they are not fully satisfied with the teachers‟ treatment of errors. In addition, they have a strong desire to have their grammatical and phonological errors corrected rather than other types of errors. Besides, they prefer to be corrected right after they have finished speaking. Among the six techniques of oral error correction, the most preferred one is explanation and explicit correction.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: GS. TS. Hoàng Văn Vân
    • Tác giả: Nguyễn Thanh Bình
    • Số trang: 76
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1061576&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/D4FB93549ED3D62
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page