Luận Văn Thạc Sĩ Thực Trạng Và Giải Pháp Trong Việc Dạy Và Học Từ Vựng Chuyên Ngành Y Tại Trường Cao Đẳng Y Tế

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-1_14-24-27.png
    Thực Trạng Và Giải Pháp Trong Việc Dạy Và Học Từ Vựng Chuyên Ngành Y Tại Trường Cao Đẳng Y Tế Thanh Hoá
    One of the main concerns for those of us working in an ESP context is how to help our students deal with (i.e. understand, extract information, assimilate, evaluate, summarize) authentic academic texts which by their nature require a fairly advanced level of proficiency in order to be understood. By ‗advanced level of proficiency‘ it is meant, in fact, a good vocabulary size, because although it‘s possible to find examples in texts (especially scientific or technical texts) where grammatical structure is crucial to understanding the subtle nuances of meaning, what seems more important for comprehension is knowing what the words mean. (Coady, 1993; Grabe and Stoller ,1997). As Vermeer (1992: 147) puts it: ―Knowing words is the key to understanding and being understood‖.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Kim Văn Tất
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thu Thủy
    • Số trang: 53
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005715
    https://nitro.download/view/EC6EBEF506F1E72
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page