Luận Văn Thạc Sĩ Tính Hiệu Quả Của Giáo Cụ Trực Quan Đối Với Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 2, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-2_11-50-32.png
    Tính Hiệu Quả Của Giáo Cụ Trực Quan Đối Với Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10 Trường THPT Lê Quý Đôn, Hải Phòng
    In a language, vocabulary plays a significant role. It helps people arrange ideas, prepare speeches to communicate with others etc... That vocabulary is of great importance to language is agreed by many researchers. Rivers (1981: 462) emphasized : "Language is not dry bones. It is living growing entity, clothed in the flesh of words”. As a result, vocabulary learning is a means of mastering a foreign language. In teaching and learning English, it is the basis for learning other skills. Despite the importance of vocabulary in helping learners of English improve their language competence, the question of how to teach and learn vocabulary effectively is always raised by both teachers and students. As beginners, the 10th graders at Le Quy Don high school often find it challenging to learn vocabulary, and a lot of questions about how to learn vocabulary in an effective way are raised.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Nguyễn Bàng
    • Tác giả: Trần Thị Ninh
    • Số trang: 48
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005619
    https://nitro.download/view/BF59C37E9375C77
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page