Luận Văn Thạc Sĩ Vấn Đề Sử Dụng Các Bài Kiểm Tra Đánh Giá Cuối Kì Đối Với Học Sinh Tại Trường Trung Học Cơ Sở

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_22-48-0.png
    Vấn Đề Sử Dụng Các Bài Kiểm Tra Đánh Giá Cuối Kì Đối Với Học Sinh Tại Trường Trung Học Cơ Sở Kiến Quốc Theo Định Hướng Giảng Dạy Tiếng Anh Giao Tiếp
    This minor thesis aims at finding out whether the English achievement tests used at Kien Quoc Secondary School, Haiphong are consistent with English language teaching and learning in the light of CLT to achieve the objective of the course. The study is hoped to provide a specific look at how the tests are used as a summative assessment method at KQSS in the light of CLT. In order to achieve this aim, the main method employed in the study is to analyze tests. All the end-of-semester tests administered to students in the academic year 2013 – 2014 from grade 6 to 9 were collected and analyzed with the hope to give conceptions about the tests. The findings show that the tests lack of speaking skill and are helpful to measure grammar aspect while three other dimensions of communicative competence were not measured effectively. These tests are claimed not to encourage the adoption of CLT at KQSS. Therefore, recommendations for better changes in testing are given to make tests fit well with the communicative objective of the language curriculum for secondary school.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Trần Thị Thu Hiền
    • Tác giả: Phạm Thu Hiền
    • Số trang: 81
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1057947
    https://nitro.download/view/37EF79A95CCEFF4
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page