Luận Văn Thạc Sĩ Việc Hình Thành Bản Ngã Nghề Nghiệp Của Một Giáo Viên Tiếng Anh Trong Năm Giảng Dạy Đầu Tiên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-19-5.png
    Việc Hình Thành Bản Ngã Nghề Nghiệp Của Một Giáo Viên Tiếng Anh Trong Năm Giảng Dạy Đầu Tiên
    Drawing on Wenger’s (1998) theory of identity formation, this thesis reports on a case study that examines teachers’ professional identity using narratives of a first-year Vietnamese EFL teacher. Firstly, the results of the study affirm Wenger’s theory of identity construction as a dual process of meaning negotiation and identification, which is informed by engagement, alignment, and imagination. Within the framework of identity formation, the study highlights a more prominent role of imagination in the development of identity than the literature has suggested. Secondly, the paper inspects the major influences on identity formation. Personal background and contextual factors contribute substantially to the construction, deconstruction, and reconstruction of teacher professional identity. In addition, the study indicates that individual agency has a significant mediating role in the development of teacher professional identity.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Lan Hạnh
    • Số trang: 135
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058886
    https://nitro.download/view/660E26CB33BFAD6
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page