Luận Văn Thạc Sĩ Việc Sử Dụng Chiến Lược Đọc Tiếng Anh Chuyên Ngành Của Sinh Viên Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ 4

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 6, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-6_10-59-55.png
    Việc Sử Dụng Chiến Lược Đọc Tiếng Anh Chuyên Ngành Của Sinh Viên Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ 4 Tại Học Viện An Ninh Nhân Dân
    Reading is considered one of the most important skills which language learners should master. During the process of acquiring English language in the light of communicative approach, reading English for public security seems to be the most challenging and difficult for teachers and learners. The present study primarily investigated the use of reading strategies of English for public security by 4th-year English majors at the People’s Security Academy. Data was collected via survey questionnaire for 35 4th-year English majors and interviews for 4 teachers of English. The findings revealed that both teachers and students at the People’s Security Academy strongly advocated the importance and necessity of using reading strategies and students used metacognitive and cognitive reading strategies more frequently than social/affective reading strategies. From the findings, some suggestions were given with the hope that they might be a reliable source of reference for teachers of English at the People’s Security Academy to improve their students’ reading proficiency.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Hoàng Thị Xuân Hoa
    • Tác giả: Nguyễn Khả Thanh Tùng
    • Số trang: 70
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1052923&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/65598C7F2D59149
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page