Luận Văn Thạc Sĩ Việc Sử Dụng Trò Chơi Ngôn Ngữ Nhằm Tạo Động Lực Thúc Đẩy Học Sinh Lớp 10 Học Viết

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 5, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-5_10-35-8.png
    Việc Sử Dụng Trò Chơi Ngôn Ngữ Nhằm Tạo Động Lực Thúc Đẩy Học Sinh Lớp 10 Học Viết Tại Trường Trung Học Phổ Thông Kim Anh
    In ELT, language games have long been proved to be a valuable source of motivation, one of the keys to success of language acquisition. Aiming at investigating the use of language games as a motivator to students' learning writing, this study was conducted with two sets of survey questionnaires and interviews as the main instruments. The study looked at the current situation and difficulties when teachers applied language games to stimulate students to learn writing. Ten teachers and 89 tenth form students at Kim Anh High school took part in the study. The result reveals positive attitudes from the participants toward the use of language games to motivate students to learn writing. Language games are applied frequently to motivate students, mostly in warm up stage within 6 to 10 minutes. Students often play games in two teams or groups with the common ones such as crossword, hangman and matching.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Hoàng Thị Xuân Hoa
    • Tác giả: Hứa Thị Thanh Hà
    • Số trang: 82
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1053594&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/A1BABDA7D076BA9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page